Legfrissebb projektünk - Mítoszirtók YouthMythBusters


2019 szeptembere és 2021 októbere között olasz, görög, ciprusi és cseh partnereinkkel 5 országban vesszük fel a harcot az álhírek, a manipulatív és propaganda tartalmakkal, valamint a gyűlöletbeszéd példáival az Interneten. Célunk, hogy a 16-24 éves korosztályt bevonjuk, képezzük a fenti tartalmak felismerésére, és arra, hogy milyen konkrét eszközeik vannak ezek ellen! Olvass tovább itt a Mítoszirtók aloldalán!



Következő tevékenységünk 

Indul az E-learning platformunk az álhírek, a politikai manipuláció, a reklámok befolyása, a gyűlöletbeszéd felismeréséről és megoldásáról:



További információért keress meg: Cromo Alapítvány, 1119 Budapest, Fehérvári út 83. Tornóczi Zsófia, tornoczi.zsofia@cromo.hu 

További projektjeink

A civil társadalom szervezeteinek hatásmérése

Nemzetközi együttműködés annak érdekében, hogy szervezetek számára a fejlettségüknek megfelelő, egyszerű, napi szinten alkalmazható hatásmérő eszközöket adjunk.

Hamarosan elérhető lesz az eszköztár, amely a hatásmérés eszközeit mutatja be.

Együttműködő országok: Törökország, Portugália, Magyarország

A projektet a Robert Bosch Foundation támogatja.

Ha szeretnél többet tudni a projektről, írj nekünk:

tornoczi.zsofia@cromo.hu

Tornóczi Zsófia, projektvezető


Riszpekt.com Játék és Sportverseny fiataloknak és szüleiknek

Nem akarjuk tiltani, korlátozni a mobilozást, de szeretnénk a srácokat értelmes tartalmak, hasznos infók, közösségi tanulás és élmény felé terelgetni.


https://riszpekt.com/

https://www.facebook.com/riszpekt1/

https://www.instagram.com/riszpekt.com1/


Ha szeretnél részt venni, lépj velünk kapcsolatba:

toth zsolt@cromo.hu

Tóth Zsolt projektvezető


Snapshots from the borders - Képek a Végekről

Alapítványunk 2017 októberében csatlakozott a nemzetközi partnerséghez, amelyben a migrációval kapcsolatos tapasztalatokról, lehetőségekről beszélünk 13 ország 31 partnerszervezetével és önkormányzatával.

A projektet az Európai Unió támogatja.


Olvass tovább a Képek a Végekről aloldalon!

Ha többet szeretnél tudni a projektről, lépj velünk kapcsolatba:

tornoczi.zsofia@cromo.hu

Tornóczi Zsófia, projektvezető

CLARINET


A CLARINET célja, hogy felhívja az uniós polgárok figyelmét a migrációs háttérrel rendelkező társaink az EU közösségre gyakorolt hatásaira.

A projektet az Európai Unió támogatja.


Olvass tovább a Clarinet aloldalon!

Ha többet szeretnél tudni a projektről, lépj velünk kapcsolatba:

szel.eugenia@cromo.hu

Szél Eugénia, projektvezető

Induló projektek

PIN-Project Idea Network


Civil szervezetek nemzetközi hálózata közös projektfejlesztés, pályázatírás és programmegvalósítás érdekében.

A magyar civil szervezeteket így segítjük bekapcsolódni európai és más hálózatok munkájába.

A Keret Varázsa


A dokumentumfilm használata a közoktatásban fiatalok és tanárok bevonásával olyan dokumentumfilmek megnézésével és elemzésével, amely valamely társadalmi probléma feldolgozására vállalkozott.

Állampolgári Hálózat


Az önkormányzat állampolgár-barát, demokratikus működésének figyelése, mérése, visszajelzés adása állampolgárok és a polgármesterek részvételével.

Ha szeretnél bekapcsolódni a projektjeinkbe, küldj nekünk üzenetet!

Azzal, hogy elküldi nekünk az űrlapot, kijelenti, hogy elolvasta és megértette a Cromo Alapítvány Adatkezelési Szabályzatát!

Adatkezelési Szabályzat


Korábbi projektjeink


Fiatalok a Tápióságért

2018-2019-ben a Tápióságban aktív települések fiataljai, tanárai és helyi lakosok bevonásával indítottunk helyi közösséget fejlesztő, a fiatalokat a közösségi ügyek iránt érzékenyítő projektet.

A projektet az Open Society Foundation támogatta.

A projekt oldala itt érhető el: https://sites.google.com/s/1xwAITIKdAP889alaB2FSJikmuznn_m6y/p/1OtaLKdmnq8KKbM3ZaGHpC0-DxHJfvgZa/edit

Fenntartható helyi társadalom, társadalmi vállalkozások

EuropeAid/134863/C/ACT/MULT,  Social & Solidarity Economy as Development Approach for Sustainability (SSEDAS) in EYD 2015 and beyond

A 2015-2018 között zajló projektben számos európai országgal közösen a szolidaritás alapú, helyi társadalmi vállalkozásokon alapuló gazdasági modelleket dolgoztunk ki.

Online közösségek kutatása

OSIFE, 2015-2016

A projektben magyar online közösségeket térképeztünk fel, majd kategorizáltuk és kutattuk a közösségek megalakulásának szakaszait, fordulópontjait. Tréningeket és egyéni tanácsadásokat nyújtottunk számukra a fejlődésükhöz.

Magyarországi Evangélikus Egyház

Tervező műhelymunka, tanulmány és elemzés, tréning tematikák és segédanyagok kidolgozása, felmérés 1 600 dolgozó számára, trénerképzés, vezetői képzés, csoportvezetői képzés

TIDE- Globális nevelést mindenkinek!

Olasz, finn és wales-i partnerekkel közösen a globális célok megismertetése és megértése érdekében interaktív, játékos műhelymunkákat tartottunk értelmileg sérült fiatalok számára, majd trénerképzés keretben maguk is képessé váltak társaik számára átadni a megszerzett ismereteket.

KÖzösségi KEzdeMÉNYezések Nógrádban és Baranyában

A projekt célja az volt, hogy a Cromo szervezet- és közösségfejlesztő alapítványként szolgáltatásait az arra rászoruló szervezeteknek, közösségeknek biztosítsa, valamint előmozdítsa a roma célcsoportokkal foglalkozó szerveződések megerősödését, ismertségét és aktív részvételét a helyi közéletben Nógrád és Baranya megyében. Célunk volt továbbá, hogy az ország két halmozottan hátrányos helyzetű régiójában Közösségi Kezdeményezések (un. Kőkemények) lebonyolításának támogatásával helyi kapacitást erősítsünk.

https://kokemeny.hu/

Kulcskompetencia-fejlesztés és egyéb felnőttoktatási programok

A Budapest Esély Nonprofit Kft kérésére számos hátrányos helyzetű célcsoport számára adtunk képzést kulcskompetencia, álláskeresés, kommunikációfejlesztés témakörökben (tartós munkanélküliek, hajléktalanságban élők számára)

Bögrefónia

A "Bögrefónia" a Cromo Alapítvány és a Spiritusz Egyesület közös kampányként valósult meg, a Norvég Civil Támogatási Alap finanszírozásában, 2015. január és augusztus között. A kampányban a felkészítéstől kezdve egészen a nagy bemutatkozásig a fogyatékkal élő személyek kerültnek alkotó, bemutatkozó és segítő-támogató pozícióba. A kampányunkat a 2015-os tavaszi fesztivál idejére időzítettük, mivel művészi környezetbe ágyazva az üzenet sokkal erőteljesebben és hatásosabban jelent meg.

A résztvevő fogyatékkal élő emberek új szerepben ismerték meg saját magukat, készségeik fejlődtek, új lehetőségek nyíltak meg számukra, valós képet közöltek magukról, céljaikról, és értékes visszajelzéseket kaptak a fesztivál látogatóitól.

https://bogrefonia.wixsite.com/bogrefonia